Skip to content

12. En låt från ett band du hatar

november 6, 2012

Inser att mitt ”30 låtar 30 dagar (…)”-marathon påbörjades för ett och ett halvt år sedan. Nåja. Så här: Jag hatar inga band, vem orkar uppbåda så mycket negativa känslor för musik egentligen? Men denna lilla grupp representerar ändå det mesta som var fel med musikbranschen innan internet gjorde 70k sålda skivor på en vecka till ”imponerande” – i ett land med 320 miljoner invånare. Med detta fört till protokollet erkänner jag att jag är en fiend för en fläskig power-ballad. Mina damer och herrar, låt mig presentera The Backstreet Boys:

No comments yet

Kommentera

