Skip to content

30 låtar 30 dagar

juni 16, 2011

Läget? Här händer inte så mycket längre, kalla det sommarstiltje kanske. För att skaka lite i liv i bloggen tänkte jag haka på ”30 låtar på 30 dagar” (tre månader efter alla andra). Du kan dock vara lugn, det kommer inte bli 30 inlägg på varandra på 30 dagar. Snarare 30 låtar på ett halvår kanske. Ett och annat nedslag i de vanliga ämnena lär flikas in i denna fantastiska musikexposé. Men.. nog om det, here we go!

1. Din favoritlåt

40 days and I miss you

Det finns ju ett antal, men det finns få låtar som har påverkat mig så djupt så snabbt. Kanske var det för att jag hörde låten första gången under en period när jag var både ledsen och arg. Den trängde in under skinnet och fångade min sinnesstämning, i brist på bättre ord, perfekt. Från första ackordet som rivstartar igång, de högt distade och kaotiska gitarrerna som stegrar sig i refrängen, den sköra sången.. och outrot. Outrot. Jag hade aldrig hört något liknande tidigare, och jag kommer antagligen aldrig göra det igen.

Slowdive – 40 days (spotify)

No comments yet

Kommentera

