Skip to content

Paxa Paggan!

mars 10, 2011

Jag tar tillbaka allt jag tidigare sagt om hur tråkigt det är att titta på när sossarnas försöker  att vaska fram en ny Ledare – Leif ”paggan” Pagrotsky är ju med i leken nu! (OK, han sa nej, men sedan när betydde det ordet någonting i dessa sammanhang?).

Jag gillar Paggan trots att han har raggat på min mamma. Och ganska många fler mammor än min för den delen.. Jag menar, hur kan man inte gilla en skäggig mysfarbror från Göteborg iklädd tweed, som är tre äpplen hög? Lägg därtill att han enligt korridorssnacket dansade dyngrak på Snärkes nation i Uppsala, iklädd frack, med ett tiotal reccebrudar runt sig på dansgolvet?

Thomas Östros kommer från Uppsala, men inte en kotte har sett honom på stan.

Skämt åsido, jag tycker faktiskt Lil’ P är sympatisk på riktigt. Han är sosse, ja, men verkar ha en skönt avslappnad inställning till partipolitiken och piskan. Kudos t.ex. för att han vågade gå emot partilinjen och stå för bättre vetande i EMU-omröstningen. Leffe som bland annat har en ämbetsmannakarriär på finansen i ryggen, och har arbetat vid OECD har en politisk ryggrad och stod upp för sin övertygelse. Det ska han ha all heder för.

Centerstudenter Uppsala har i platonisk anda erkänt Paggan som Socialdemokraternas sanna ledare. Med anledning av Socialdemokraternas kongress kommer vi att ha valvaka (mer info på Facebook). Det blir dryckesspel, så fort någon nämner ”förnyelse” från talarstolen – Håkan Juholt lär blir pissed off – blir det en shot. Räknar kallt med att dagen efter inte alls komma ihåg vem som faktiskt blev vald.

Men jag håller tummarna för P.

No comments yet

Kommentera

